تبلیغات
نیو کونگ فو شیراز - روش تمرین با کیسه بوکس
شنبه 7 اسفند 1389  08:35 ب.ظ
توسط: Reza Fighter

 

تمرین با کیسه بوکس

کیسه بکس یکی از قدیمی ترین و همچنین کارا ترین وسایل تمرین بوکس می باشد.متاسفانه تاثیرات کیسه بوکس در افزایش سرعت و قدرت و بالا بردن تحمل در بوکسور  به طور کامل شناخته نشده است. تولید کنندگاه وسایل ورزشی هر روز وسایل تازه ای را برای ورزش کردن ابداع می کنند اما تاکنون کار چندانی روی کیسه بوکس انجام نشده است.با این حال برای مربیان و دست اندر کاران بوکس ثابت شده است که یکی از بهترین وسایل تمرینی برای بوکسورها کیسه بوکس می باشد.

اگر یک تایپیست بخواهد در کار خود پیشرفت کرده و با سرعت بالا تری تایپ کند باید از صفحه کلید کامپیوتر یا دستگاه تایپ استفاده کند و روی آن تمرین کند یک بوکسور هم باید برای افزایش قدرت و سرعت مشتهای خود مشت بزند و وسیله این کار کیسه بوکس او می باشد.برای افزایش سرعت و قدرت در ضربات آنچه باید رعایت شود این است که ضربه با نهایت قدرت به کیسه بوکس زده شود.همچنین در هنگاه مشت زنی به کیسه باید دور آن حرکت کرد مانند اینکه با یک حریف واقعی مبارزه می شود.

قانون تمرین با کیسه بوکس راندهای ۲ دقیقه ای و ۳ دقیقه ای می باشد که اغلب ۴ بار تکرار می شوند.بوکسورهای آماتور در راندهای ۲ دقیقه ای و حرفه ای ها در راندهای ۳ دقیقه ای به تمرین می پردازند و ۱ دقیقه استراحت بین رانده توصیه می شود.بوکسورهای معتبر و حرفه ای برای افزایش توان مبارزهای خود دو روش خاص را پیش می گیرند.یا اینکه زمان استراحت بین راندها را کاهش می دهند مثلا به جای یک دقیقه ۳۰ ثانیه استراحت می کنند یا زمان راندها را افزایش می دهند مثلا آماتورها به جای دو دقیقه ۳ دقیقه تمرین می کنند و حرفه ای ها به جای ۳ دقیقه ۴دقیقه با کیسه تمرین می کنند.مسلما بوکسوری که تحمل ۴ دقیقه مشت زنی را دارد در مبارزه ۳ دقیقه ای واقعی بهتر عمل می کند.

 

البته آنطور که تجربه نشان داده است افزایش زمان زمان راندها بهتر از کاهش زمان استراحت بین راندها است.

 

تمرین چپ و راست سرعتی(جب و پانچ سرعتی)

 

این یکی از تمرینات خیلی خوب و مفید با کیسه بوکس می باشد.این تمرین از این قرار است که به مدت ۱۵ الی ۶۰ ثانیه(بر حسب توان ورزشکار)با شدت و سرعت تمام مشتهای چپ و راست طوری به کیسه بوکس وارد می شود که کیسه بوکس فرصت به عقب برگشتن را نداشته باشد.توجه شود که این تمرین باید با حد اکثر شدت و توان اجرا شود.این تمرین یکی از تمرینات پیشنهادی برای افزایش قدرت و سرعت بوکسورها می باشد.

 

این تمرین به نام تمرین المپیکی هم نام گذاری شده است زیرا در اغلب اردو های المپیک بوکس کشورهای مختلف اجرا می شود.به این نکته باید توجه کرد که این تمرین با کیسه به تنهایی کافی نبوده و باید همراه با بقیه تمرینها اجرا گردد.

 

یک مثال از برنامه تمرینی با کیسه بوکس:

 

۱- ۴ راند ۳ دقیقه ای کیسه زدن مهارتی(تمرین روی مهارتها مثلا مشتها و جا خالی و...).

۲- ۴ راند ۳۰ ثانیه ای چپ و راست سرعتی.

۳) در پایان ۱ راند ۳ دقیقه ای کیسه زدن معمولی.

 

بین هر راند ۱ دقیقه استراحت.

 

توجه شود که مرحله سوم بسیار مهم است زیرا بدن بوکسور را برای مقاومت در برابر خستگی آماده می کند.

 

تغییر در تمرینات

 

پیشنهاد می شود در تکنیک چپ و راست سرعتی زمانها تغییر کند مثلا گاهی به جای ۴ راند ۳۰ثانیه ای می توان ۱۰ راند ۱۵ ثانیه ای با ۴۵ ثانیه استراحت بین آنها را انجام داد.اینگونه تغییر در تمرینات می تواند باعث افزایش قدرت و سرعت و توان غیر هوازی در بوکسور شود.

 

تمرین بوکس قدرتی

 

یک تکنیک دیگر در تمرین با کیسه بوکس تمرین بوکس قدرتی می باشد.در این تمرین در راندهای ۶۰ الی ۹۰ ثانیه ای با تمام قدرت از انواع مشتهای بوکس مثل پانچ و کراس و آپر کات و هوک... استفاده می شود.

 

یک مثال از برنامه تمرینی بوکس قدرتی روی کیسه بوکس:

۱- ۳ راند ۳ دقیقه ای تمرین مهارتی روی کیسه بوکس

۲- ۴ راند ۱ دقیقه ای تمرین قدرتی روی کیسه بوکس

۳- ۵ راند ۳۰ ثانیه ای تمرین چپ و راست سرعتی

 

توجه:بین هر راند ۱ دقیقه استراحت.

 

یک برنامه تمرینی دیگر

۱۰ راند ۱ دقیقه ای بوکس قدرتی

این تمرین برای بوکسورهای حرفه ای طراحی شده و برای افزایش قدرت ضربات بسیار موثر است.

 

کلام آخر

کیسه بوکس یکی از بهترین وسایل تمرینی یک بوکسور برای افزایش قدرت و سرعت ضربات دست می باشد.پیشنهاد می شود در تمرین با کیسه بوکس روزهای هفته را تقسیم کنید یعنی مثلا یک روز بیشتر روی مهارت و روزی دیگر بیشتر روی قدرت و سرعت کار کنید.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
What causes pain in the Achilles tendon?
شنبه 1 مهر 1396 10:54 ق.ظ
Hello! Would you mind if I share your blog with my myspace group?

There's a lot of people that I think would really enjoy
your content. Please let me know. Thank you
feet problems
شنبه 18 شهریور 1396 03:47 ق.ظ
What's up to all, how is the whole thing, I think every one is getting
more from this website, and your views are pleasant designed for
new visitors.
How do you get taller in a day?
سه شنبه 10 مرداد 1396 05:56 ب.ظ
Hi there, I found your blog by way of Google while searching for a related
matter, your web site came up, it seems to be great.
I've bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, just become alert to your weblog through Google, and located
that it is truly informative. I'm gonna be careful for brussels.
I will be grateful if you happen to continue this
in future. Numerous folks will be benefited out of your writing.
Cheers!
http://nakamenos.ph
پنجشنبه 5 مرداد 1396 04:53 ق.ظ
Hey would you mind letting me know which webhost you're working with?
I've loaded your blog in 3 completely different internet
browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.
Can you suggest a good web hosting provider at a reasonable price?
Cheers, I appreciate it!
How do you treat Achilles tendonitis?
یکشنبه 25 تیر 1396 11:14 ب.ظ
It is the best time to make a few plans for
the future and it is time to be happy. I've read this post and if I
could I want to counsel you few interesting things or advice.
Perhaps you could write subsequent articles relating to this article.
I want to learn more things about it!
spencerudapsdosi.exteen.com
شنبه 17 تیر 1396 11:17 ق.ظ
I for all time emailed this webpage post page to all my contacts,
since if like to read it after that my contacts will too.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 10:06 ق.ظ
My brother suggested I would possibly like this blog.
He was totally right. This submit truly made my day.
You cann't believe just how much time I had spent for this info!

Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر